De aller fleste får en gang i livet oppleve kreft på nært hold. Enten som pasient selv, i familien, blant venner eller kolleger. Heldigvis kan vi nå si at 2 av 3 som får kreft, overlever. Men det er selvfølgelig ikke nok. Vi vil at alle skal overleve! Og vi vil at de som blir kvitt sin kreftsykdom, skal få minst mulig bivikninger. Da trenger vi mer skånsomme, mer målrettede behandlingstyper. Det krever mer forskning.

Med mer forskning, kan vi få flere overlevende, og vi kan sørge for at de som må leve med sin kreftsykdom får et best mulig liv. Med din støtte kan vi også være tilstede for flere kreftpasienter i vårt omsorgsarbeid. Vi kan jobbe med å forebygge kreft, og med å få myndightene til å ta beslutninger til beste for kreftsaken.

Penger som gjør nytte

Du som gir til Kreftforeningen sørger for at vi hvert år kan finansiere en fjerdedel av all kreftforskning i Norge. Det gir håp og resultater! Samtidig sørger du for at vi kan være tilstede for de som trenger det. Du gjør at vi kan jobbe med å få kreftforebyggende informasjon ut, både i Norge og internasjonalt. Du gjør at vi kan sørge for at politikere og myndigheter gjør hverdagen lettere for pasienter og pårørende. Og mye, mye mer

Dette arbeidet kan du være med og støtte. Lag din egen innsamling, og hjelp oss å gjøre mer for kreftsaken.

Klikk "Start innsamling"-knappen til høyre, så er du straks i gang.