Gjøvik-Lyn Old Stars Gjøvik Samle inn til Kreftforeningens arbeid

Lokal kamp for kreft

■ Showkamp på Gjøvik Stadion mot kreft Til kreftsaken Langedrag ønsker å benytte anledningen også til å lage en innsamling til kreftsaken lokalt. Gamle helter møtes igjen GJØVIK: De var på topp for 20 år siden. Nå skal de måle krefter med dagens 4. divisjonsspillere for å samle inn penger til kreftsaken Frode Klevrud frode.klevrud@oa.no Geir Langedrag har lenge tenkt på å samle spillerne fra SK Gjøvik-Lyn rett etter at Gjøvik-Lyn og Gjøvik Sportsklubb slo seg sammen (1993). Nå har han gjort alvor av det. – Jeg tenkte at vi kunne gjøre noe skikkelig ut av det når vi først skulle samles. Nå er alt klart for en showkamp mellom spillere fra SK Gjøvik-Lyn i perioden 1993–98 og lokale spillere fra dagens 4. divisjon mandag 5. september, forteller initiativtaker Langedra Aperitif Datoen er ikke helt tilfeldig. Da møtes nemlig andrelagene til FK Gjøvik-Lyn og Raufoss på Gjøvik stadion, og showkampen blir en aldri så liten aperitif til lokalderbyet i 3. divisjon. – I alt 22 spillere fra 90-tallet har sagt ja til å bli med. Her snakker vi om mange kjente navn. Forutsetningen for å bli med er at spillerne er utviklet i en yngres avdeling lokalt, fortsetter Geir Langedrag. Selv blir Langedrag spillende manager i kampen. Spillende lag Slår et slag for kreftsaken: Langedrag ønsker å benytte anledningen også til å lage en innsamling til kreftsaken lokalt. – Dette er foreløpig på planleggingsstadiet, men håpet er å få samlet inn minst 100 000 kroner til kreftbehandling, Min arbeidsgiver, Brother, vil gi 15.000 kroner, så få vi se hvor mye vi klarer å få samlet inn totalt, sier en engasjert Geir Langedrag, som gleder seg som en unge til kampen Spillerne på all star-laget fra 4. divisjon er hentet fra Kolbu/KK, FK Toten, Vind og Snertingdal/Redalen2. – Jeg brenner for lokalfotballen og ønsker å slå et slag for den. Samtidig blir det jo spennende å se om gamlegutta klarer å hamle opp med dagens ungdom, sier Geir Langedrag. Lagleder for 4. divisjonslaget blir Leif Tore Linnerud, mens Frank Andås skal dømme kampen sammen med to lokale dommertalenter. – Kampen vil være en god mulighet til å vise seg fram for Raufoss-trener Espen Haug og FK Gjøvik-Lyn-trener Morten Skjærstad, som begge vil være på plass. Etter kampen blir det bankett og lokalderbyet. FAKTA Troppen til SK Gjøvik-Lyn 1994–98: Keepere: Audun Markeng og Rune Sviund Forsvar: Ian Ditlefsen, Kai Larsen, Geir Johan Bjerke, Tore Nundal, Dag-Christian Olsen, Inge Kjetil Grini, Mathias Engebakken Midtbane: Lars Erik Lundberg, Arild Rebne, Kristian Hamar, Klaus Hamar, Tommy Hansen (kaptein) Angrep/flanke: Geir Langedrag, Pål Strand, Kim Roar Sandli, Stig Morten Kristiansen, Sveinung Fjeldstad, Per Christian Balke, Niklas Nyhagen, Knut Befring Troppen til 4. divisjon all stars: FK Toten: Håkon Svellet, Morten Olafsen, Marius Kristiansen, Trond Aas, Sander Harefallet Kolbu/KK: Simen Engelien, Sindre Haugli Pedersen, Pål Jørgen Undli Slåtsveen, Simen Stensrud Snertingdal/Redalen 2: Simen Skiaker, Kristian Grøterud, Tor Erik Berget Vind: André Fremstad Sviund, Håkon Fjeld, Lars Gunderstuen Reinsvoll: Tommy Svendsen

19.09.2016 30.09.2016

Gjøvik-Lyn Old Stars