Julius Berg Sarpsborg Samle inn til Kreftforeningens arbeid

St. Olav russen støtter kampen mot kreft!

Den 3 september 2015 begynte reisen til Julius med et uheldig krasj. Julius kjørte til skolen hver dag og skulle vinke til en av sine medelever da han kjørte inn i en bil. Etter dette hadde han utrolig vondt i hodet og dro på utredning for å finne ut hva som var galt etter en lang periode med konstant hodepine. Det viste seg at det ikke bare var krasjet som hadde skyld til hodepinen, men også en svulst på hjernen. Den 29 september, fikk han påvist kreft. Julius var en av de 0-4 personene som fikk påvist denne krefttypen i 2015. Han har hatt en lang reise frem til nå. Først var det mange undersøkelser i Oslo, men ble deretter sendt til Tyskland. Da han kom hjem hadde han en liten pause, før han ble tatt inn til sjekk og fant ut at han var den 2 i Norge som hadde fått et tilbakefall etter den behandlingen. De fant også ut at det var en sjanse at han kunne ha blitt født med kreft. I år har St. Olavs russen lyst til å fokusere på Julius da han er vår medelev som bærer på den byrden han bærer på. Ingen skal kunne gå igjennom dette – uansett hva. Onsdag 19 oktober har vi en rosa dag der alle kler seg ut i rosa i medlidenhet for de som har kreft, som en av våre innsamlingsaksjoner og samler inn penger til kreftforeningen. Kreft rammer mange, enten om man bærer på det selv eller om man er pårørende eller kanskje kjenner noen som har det. Julius er en positiv, inspirasjonsrik, sterk, optimistisk og håpefull kamerat og er en inspirasjon for ALLE. Vi brenner sterkt for han og det å hjelpe han og innsamlingen til Kreftforeningen. Et av hans største ønsker er å delta i russetiden som alle ungdommer i Norge ser frem til og vi håper på at han får være med oss på dette. Tusen takk for din donasjon!

10.10.2016 30.11.2016

Julius Berg