Julie Ulrikke Øynebråten Gibostad Støtt Rosa sløyfe-aksjonen

Sammen skaper vi håp!

17.september 2010 kom mamma hjem fra Tromsø og fortalte meg at hun hadde fått brystkreft med spredning til lymfekjertlene. Som 13åring var ikke dette lett å forstå hva det gikk ut på og sette ord på situasjonen. Det er ikke mye lettere å sette ord på det den dag i dag, men har litt mer forståelse om hva det innebærer. Mamma fikk mange oppturer og nedturer de neste årene, men ble "erklært" frisk i 2012, og gikk tilbake til jobb. Med mye ryggplager og andre bivirkninger fra medisinene kom hun seg igjennom alt med et smil og godt humør. Med stort håp og formidlingsevne hjalp hun mange til å se det beste i alt. Mars 2015 fikk hun påvist tilbakefall til lever, rygg og brystbein. Okei, tilbake til behandling og usikkerhet. Men for et humør og for en bestemt person som kom fram - dette skulle fortsatt bli mange år! Med ny medisin på markedet og gode leger ble kulene mindre og håpet større. November 2015 kom skrekken tilbake. Spredning til hele hjernen og kanskje 2 uker igjen. Mamma er en sterk kvinne, og kjempet. Jula kom og vi fikk en fin tid sammen. Månedene etterpå fulgte med flere minner sammen med forskjellige turer og opplevelser. Sommer 2016 er tiden vi la merke til store endringer. Mamma var ikke seg selv lenger, og vi fikk beskjed om mellom 50-100 metastaser i hodet på 1cm hver. Resten av metastasene i kroppen økte eller holdt seg stabilt. Vi kjempet med tiden og holdt oss sammen. 10.september 2016 kjempet Mamma helt til siste pust, og ga oss så mye glede her i livet. Hun satte sine spor i mange hjerter, og ga folk håp. Håper at med bidrag til kreftforeningen og rosasløyfe-aksjonen så er det flere der ute som får flere år i lag. Vi fikk 6 fine ekstra år med mamma og er evig takknemlig for det <3

30.09.2015 31.12.2017

Julie Ulrikke Øynebråten