Vilkår og betingelser

Ved å åpne, surfe på, eller bruke Nettstedet, bekrefter du at du har lest, forstått og godtar å være bundet av disse vilkårene og betingelsene («vilkårene»). Hvis du ikke godtar disse vilkårene, bør du ikke bruke dette Nettstedet. Vi forbeholder oss retten til å revidere disse vilkårene når som helst, ved å oppdatere dette innlegget. Du oppfordres til å gjennomgå disse vilkårene ofte, siden bruken av denne plattformen utgjør at du aksepterer disse endringene. Vi forbeholder oss retten til, etter eget skjønn og uten varsel, å revidere tjenestene som er tilgjengelige på dette Nettstedet, og vi vil ikke være ansvarlige for deg eller noen tredjepart for å gjøre det.

Disse betingelsene gjelder for alle fundraisere og donasjoner betalt gjennom nettstedet: innsamling.kreftforeningen.no («Organisasjonen») Nettstedet («Nettstedet») og dets tilknyttede tjenester som gir deg mulighet til å donere til, og samle inn penger for:

Kreftforeningen
PB 4 Sentrum 0101 Oslo
innsamling@kreftforeningen.no

Donasjonspolicy

Hvis du har gjort en feil i donasjonen, eller ombestemmer deg, vil vi respektere forespørselen din om refusjon om den gjøres innen 14 dager etter at du har donert. For å be om refusjon, sender du kvitteringen din til innsamling@kreftforeningen.no.
Refusjoner returneres ved bruk av den opprinnelige betalingsmåten. Hvis du donerte med kredittkort, blir refusjonen kreditert det samme kredittkortet.

Kortdonasjoner

Følgende kort aksepteres:

VISA, MasterCard

Støtte

Du er alltid velkommen til å kontakte oss på innsamling@kreftforeningen.no (i følgende, «e-poststøtte»). Alle saker vedrørende kundestøtte, bør rettes til denne e-postadressen

Vilkår for bruk

Du må til enhver tid bruke Nettstedet og dets tilknyttede tjenester på en ansvarlig og lovlig måte. Dette gjelder spesielt, men ikke utelukkende:

• Du må ikke bidra med støtende, uanstendig eller rasistisk innhold, inkludert fotografier, til Nettstedet eller dets tilknyttede tjenester. Vi redigerer ikke Nettstedet aktivt, men forbeholder oss retten til å fjerne eller redigere innhold som er lagt inn på Nettstedet eller dets tilknyttede tjenester, etter eget skjønn og uten varsel, uansett om det er, etter en tredjeparts mening, støtende, uanstendig, rasistisk eller ikke. Hvis du oppdager slikt innhold, send en e-post til e-poststøtten vår.
  • Hvis du oppretter en fundraisingside, er det ditt ansvar å sørge for at innholdet du laster opp på siden, spesielt bildet, ikke er opphavsrettsbeskyttet. Hvis det er det, må du få opphavsrettsinnehaverens skriftlige samtykke til å bruke det. Vi forbeholder oss retten til å fjerne bilder, fotografier eller kopier fra personlige fundraisingsider, etter eget skjønn, og uten varsel, hvis det er noen som helst tvil om opphavsrettsstatusen. Hvis du mistenker brudd på opphavsretten på Nettstedet, send en e-post til e-poststøtten.
  • Annet enn i forhold til din egen fundraisingside, kan du ikke fjerne eller endre noe på nettstedet.

Vi forbeholder oss retten til å slette innhold uten varsel i tilfelle brudd på ovennevnte regler.

Du er ansvarlig for din egen kommunikasjon, inkludert fundraisingtekster og kommentarer. Brukere har ikke lov til å:

• Bruke Nettstedet for åpenbar markedsføring av produktene og tjenestene sine, med mindre det er avtalt med organisasjonen.
  • Publisere, kommunisere eller overføre materiale som krenker enhver immaterial-, publisitets- eller personvernsrett til en annen person eller enhet.
  • Publisere informasjon som er usann, unøyaktig eller ikke din egen.
  • Oppføre seg på en måte som vil utgjøre en kriminell handling eller forårsaker erstatningsansvar, eller på annen måte bryte en lov eller forskrift.
  • Forfalske identiteten sin eller tilknytning til andre personer eller organisasjoner.
  • Bruke Nettstedet til å sende søppelpost eller «spam» til personer som ikke ønsker å motta en e-post fra deg.
  • Bruke Nettstedet til å gjennomføre, vise eller videresende spørreundersøkelser, loddtrekninger, lotterier, konkurranser, pyramidespill eller kjedebrev.
  • Forstyrre eller skade tjenesten eller tjenestene til nettverk som er koblet til tjenesten, og introdusere et hvilket som helst datavirus (inkludert enhver variant eller lignende skadelig kode eller instruksjoner) i systemene våre.
  • Bruke informasjon som er innhentet via Nettstedet, eller på annen måte kontakte andre brukere i den fysiske verden uten deres tillatelse ved å bruke informasjon som er innhentet på eller gjennom Nettstedet.

Hvis du har en profil på Nettstedet, er du ansvarlig for å opprettholde konfidensialiteten til kontoen din og passordet. Du samtykker i at du holdes ansvarlig for alle aktiviteter som skjer ved bruk av kontoen eller passordet ditt. Du samtykker i å varsle oss omgående i tilfelle uautorisert bruk av profilen din eller andre brudd på sikkerheten.

Du samtykker i å:

• Oppgi sann, nøyaktig, nåværende og fullstendig informasjon om deg selv.
  • Forvalte og raskt oppdatere dataene dine for å holde dem sanne, nøyaktige, nåværende og fullstendige.

Vi respekterer brukernes rett til å bli glemte, så hvis du ønsker å bli slettet fra dette Nettstedet og fra Organisasjonens databaser, send en e-post til e-poststøtten vår. Som bruker har du også rett til å få tilgang til alle data, og få dataene dine eksportert til en annen leverandør. For hjelp, kontakt e-poststøtten vår.

Personvernerklæring

Disse betingelsene gjelder for alle fundraisere og donasjoner betalt gjennom Nettstedet og tilhørende tjenester som gir deg mulighet til å donere til, og samle inn penger til Organisasjonen.

Denne personvernerklæringen

Personopplysningene du gir gjennom Nettstedet holdes konfidensielle. Når du gir en donasjon, har du muligheten til å forbli anonym, noe som betyr at navnet ditt ikke vises på donasjonsveggen. Vi vil ikke utlevere informasjonen din til noen tredjepart uten samtykket ditt. Denne personvernerklæringen beskriver Organisasjonens forpliktelse til å beskytte personvernet til individer som besøker og bruker tjenestene den tilbyr, som lager en profil på Nettstedet for fundraising, eller som donerer gjennom Nettstedet. Nettstedet kan inneholde lenker til andre nettsteder, og informasjonspraksis og innhold på slike andre nettsteder styres av personvernerklæringen til slike andre nettsteder, og kan ikke relateres til dette Nettstedets personvernerklæring. Vi oppfordrer deg til også å gjennomgå personvernerklæringen til slike andre nettsteder.

Hvis du vet, eller har mistanke om at brukernavnet eller passordet ditt har blitt stjålet eller brukt uten din autorisasjon, må du kontakte oss umiddelbart på vår e-poststøtte. Etter at vi har blitt varslet, vil vi ta rimelige skritt for å redusere eventuelle skader som kan ha blitt forårsaket. Du er ansvarlig for å trygge og holde brukernavnet og passordet ditt sikkert. Du bør logge ut etter hver økt du har på Nettstedet, og du bør ikke dele denne informasjonen.

Informasjonen vi samler

Vi ber om og samler personlig informasjon om deg, for eksempel navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Vi gjør dette for at du skal kunne starte en fundraisingside, eller donere gjennom Nettstedet. Og for å sende deg transaksjonelle e-poster om fundraisingsiden din, og donasjonskvittering når du donerer. På grunn av juridiske forpliktelser, må vi sende deg transaksjonelle e-poster. Vær oppmerksom på at du på grunn av dette, ikke kan melde deg ut fra å motta transaksjonelle e-poster.

Hvem har tilgang til kredittkortnummeret mitt?

Vi behandler ikke noen underliggende betalinger lagt til rette av Nettstedet. Betalinger behandles av betalingstjenesteleverandøren vår. Bare betalingstjenesteleverandøren har tilgang til kredittkortnummeret ditt. Data behandlet av betalingstjenesteleverandøren, er underlagt betalingstjenesteleverandørens personvernerklæring.

Hvem kan få tilgang til min personlige informasjon?

Vi deler personlige data med partnere som hjelper oss med å utføre kjernetjenester (for eksempel hosting, datalagring og sikkerhet) relatert til driften av Nettstedet.

Er sider jeg lager private?

Generelt sett, nei. Hvis du oppretter en fundraisingside på Nettstedet, er den ikke privat. Sider opprettet på Nettstedet er indekserte av søkemotorer og tilgjengelige for offentligheten. Når du gir en donasjon, kan du velge å være anonym ved ikke å oppgi navnet ditt på donasjonen. I dette tilfellet vil bare Organisasjonen vite navnet ditt. Du kan velge å bruke et web-alias, slik at kun venner og familie vil vite om identiteten til donasjonen. Vi kan bruke offentlige fundraisingsider og donasjoner til markedsføringsformål, for eksempel til sosial deling og nyhetsbrev.