Mongol Rally 2016, Team Two stroke
Nils P Skarvhellen / Geir M Fenes Bergen - Europa - Asia ? Støtt Krafttak mot kreft

Mongol Rally 2016, Team Two stroke

Gjennom to år har vi ønsket å kjøre Mongol Rally men har hatt problemer med å finne det rette kjøretøyet. En dag etter mange timers søk på finn.no ringte jeg Geir med et spørsmål, ‘’Geir, hvor dum er du?’’. Ettersom vi har studert og bodd sammen viste jeg at svaret kom til å være ‘’Tja’’. Kun kort tid etter handlet vi en Jawa 638 med en Velorex 562 sidevogn. Om vi kommer til å angre i senere tid vet vi ikke, men per skrivende stund? Ikke et sekund. Mongol Rally er et veldedighetsrally som er arrangert av The Adventurists. Rallyet startet i 2004 og har gjennom årene bare vokst seg større. Den første totakteren som gjennomførte rallyet gjorde det i 2015, men heldigvis for oss er det ingen som enda har fullført rallyet med motorsykkel og sidevogn så den tittelen skal vi ta. Rallyet i år går av starten 17 Juli hvor vi skal stille i vår Jawa 638. Kort om planen rundt løpet Vi skal bruke uke 28 til og med uke 34 til å kjøre fra Bergen til Ulan Bathar/Ulan Ude. Dette gjør vi som deltakere av The Adventurists legendariske løp The Mongol Rally. Løpet har noen meget enkle regler, men det finnes noen få begrensinger. Kort oppsummert: 1. Ved bruk av bil kan motorvolumet være maks 1200cc 2. Ved bruk av moped\motorsykkel er kravet 50cc eller i noen tilfeller 125cc 3. Eller så kan man søke disponsasjon til å bruke alternativ transportmiddel som brannbil, isbil eventuelt en tsjekkoslovakisk 2 takts motorsykkel med sidevogn fra før sovjets fall ol. Den viktigste reglen er at vi må støtte en veldedighetsorganisasjon med minimum 1000£ (ca 12000kr). Å finne hvilken organisasjon vi skulle støtte var lett ettersom moren til Geir og faren min har hatt kreft. Intagramkonto for turen vil bli opprettet på et senere tidspunkt!

22.03.2016 21.08.2016

Nils P Skarvhellen / Geir M Fenes