441132 Flisa Krafttak mot kreft 2017

Krafttak mot kreft, Solør Videregående Skole

Hei! Som årene før har solørrussen også i år planlagt årets kreftaksjon, der vi 8. mars vil gå rundt og samle inn penger til Kreftforeningen. Målet med årets Krafttak mot kreft er å gi kreftpasienter med uhelbredelig kreft flere gode år med best mulig livskvalitet. Det skal Kreftforeningen oppnå gjennom mer forskning og bedre tilbud til pasienter og pårørende. Kreftforskningen har kommet langt og for første gang kan vi si: I dag overlever 7 av 10 som får kreft. Men det er fortsatt noen som får den tunge beskjeden om at de ikke vil bli friske, men kommer til å dø av sykdommen. For disse menneskene finnes det ingen helbredende behandling, kun behandling som er livsforlengende og lindrende. Pengene fra årets aksjon skal gå til mer forskning og tilbud for å bedre livskvaliteten til de som i dag lever med uhelbredelig kreft. Sammen skal vi gjøre uhelbredelig levelig. Årets russekull er veldig takknemlig for støtten du velger å gi Krafttak mot kreft. Mvh årets aksjonsleder, Eline Duenger Glåmstø

28.02.2017 04.04.2017