Jasima Ameer ULSET Krafttak mot kreft 2017

Krafttak mot kreft

Russen på U. Pihl videregående skole samler inn penger til inntekt for kreftforeningen. Kjenner du noen som har vært eller er rammet av kreft? Hvert år dør det over 8 millioner mennesker av kreft, det er nesten Norges befolkning hele to ganger! Tenk litt på det, klarer du å se for deg 8 millioner mennesker? Krafttak mot kreft er Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon. I år er målet å gi kreftpasienter med uhelbredelig kreft flere gode år med best mulig livskvalitet. Det skal vi oppnå gjennom mer forskning og bedre tilbud til pasienter og pårørende. Kreftforskningen har kommet langt og for første gang kan vi si: I dag overlever 7 av 10 som får kreft. Men det er fortsatt noen som får den tunge beskjeden om at de ikke vil bli friske, men kommer til å dø av sykdommen. For disse menneskene finnes det ingen helbredende behandling, kun behandling som er livsforlengende og lindrende. Pengene fra årets aksjon skal gå til mer forskning og tilbud for å bedre livskvaliteten til de som i dag lever med uhelbredelig kreft. Sammen skal vi gjøre uhelbredelig levelig. Alle bidrag varmer, uansett beløp :) Er også mulig å sende vipps til 451052 #Krafttakmotkreft #jeggårfor

09.03.2017 12.03.2017

Jasima Ameer