Frida Williksen Nærøy Krafttak mot kreft 2017

Når følelsene forsvinner.

Det var slik jeg følte det. Jeg klarte ikke å reagere. Jeg satt på et rom på sykehuset, midt i mammapermisjon. Vi hadde alt, hus, hund, bil og en sønn på 6 mnd. De sitter i sengen ved siden av. Legen forteller at de har funnet en svulst på hjernen. Den er stor men de tror det lar seg operere. Jeg blir overført til St.Olavs sykehus. Der blir jeg operert, de fjerner hele svulsten. De frykter at det er føflekkreft med spredning, og de blir raskt bereftet. 28 år, nybakt mamma og uhelbredelig kreft. Det føles tomt og jeg klarer ikke gråte. Det blir helhjernestråling og immunterapi neste, med en drøss med bivirkninger såklart. Noen dager er tunge, noen dager er fine. Nå må vi selge hus og bil siden vi bor litt på landet. Vi må flytte til et tettsted der boligprisene er mye høyere, og vi håper vi skal få skape oss ett hjem uansett. Bare vi er sammen. Jeg får mye mindre lønn og alt er snudd opp ned bokstavelig talt, det blir vanskelig å få det slik som vi vil ha det. Men det viktigste, vi kommer nærmere familie, og vi tre står sammen sterkere enn noen gang. Hadde jeg ikke fått immunterapi hadde vi ikke hatt noe håp, håp er viktig. Hadde det ikke vært for denne viktige forskningen hadde situasjonen blitt noe helt annet hos flere. Kreft er noe dritt, det rammer alle, barn, ungdommer, eldre og pårørende. Støtt denne saken, det er så viktig! Vil påpeke at alle bifrag går til kreftforeningen, ikke meg personlig.

22.03.2017 11.08.2017

Frida Williksen