Aksjonskomité Dyrvik Krafttak mot kreft 2019

Krafttak mot kreft - Gi for livet med Frøyarussen!

Endelig er det klart for årets viktigste aksjon! Årets tema er "kreftformer med lav overlevelse". I dag overlever 7 av 10 nordmenn kreft, men bak denne statistikken er det fortsatt store forskjeller. Det finnes fremdeles kreftformer der svært få overlever. Lungekreft og bukspyttkjertelkreft er blant disse. 2 av 10 overlever lungekreft, mens færre en 1 av 10 overlever bukspyttkjertelkreft. Behandlingen som eksisterer er ikke god nok, og det skyldes blant annet for lite kunnskap. Derfor er det så viktig at vi bidrar på den måten vi kan, som her blir å samle inn penger. Pengene går til kreftforskning som skal bidra til at flere overlever, og at omsorgstilbudet for pasienter og pårørende blir bedre. Vi har lenge vært på toppen i landet når det kommer til "Krafttak mot kreft", så i år skal vi ha som mål å slå tidligere rekorder. For å klare det trenger vi hjelp fra så mange som mulig. De fleste av oss blir berørt av kreft i løpet av livet, enten man får det selv eller om noen man kjenner får det. Det gjør at denne aksjonen betyr ekstra mye i et lite lokalmiljø som vi har her på Frøya. I tillegg til den digitale innsamlingen, kommer vi til å gå rundt med bøsser onsdag 13. mars. Tusen takk for alle bidrag! :)

07.02.2019 17.03.2019

Aksjonskomité