Roald Amundsen VGS Oppegård Krafttak mot kreft 2020

Oppegårdrussens krafttak mot kreft

Årets Krafttak mot kreft er i gang, og i år vil fokuset bli satt på kreftformer svært få overlever. I Norge får en av tre av befolkningen kreft i løpet av livet og to av tre blir pårørende til noen som får kreft. Men bak statistikken skjuler det seg store forskjeller. Lungekreft og bukspyttkjertelkreft er blant disse. To av ti overlever lungekreft og færre enn én av ti overlever bukspyttkjertelkreft. Kreftforeningen ønsker med årets Krafttak mot kreft å endre denne alvorlige situasjonen. Midlene som samles inn skal gå til kreftforeningen for å bidra til at flere overlever, og til gode omsorgstilbud for pasienter og pårørende. Dette er en viktig sak å støtte! Derfor håper vi at du ønsker å støtte kreftforeningen, hvor selv det minste bidrag hjelper! Roald Amundsen vgs skal selvfølgelig være med på innsamlingen, og er bøssebærere 12. mars. Likevel starter vi aksjonen allerede NÅ! Tusen takk på forhånd!

18.01.2020 22.03.2020

Roald Amundsen VGS