Ottarussen 2020 Otta, Sel og Vågå Krafttak mot kreft 2020

Ottarussen, krafttak mot kreft 2020

Den 12.mars 2020 skal Ottarussen gå med bøsse for Krafttak mot Kreft! Før dette ønsker vi å starte en digital innsamling. I dag overlever tre av fire nordmenn kreft, men bak statistikken skjuler det seg store forskjeller. Det er fremdeles flere kreftformer som svært få overlever. Lungekreft og bukspyttkjertelkreft er blant disse. To av ti overlever lungekreft og én av ti overlever bukspyttkjertelkreft. Derfor samlet vi i år inn penger til kreftforskning for å bidra til at flere overlever, og til gode omsorgstilbud for pasienter og pårørende. Pengene som samles inn skal gå til kreftforskning for å bidra til at flere overlever, og til gode omsorgstilbud for pasienter og pårørende. Det trengs mer forskning slik at flere skal overleve kreftformene som i dag har høy dødelighet, samt at de som rammes skal få gode tilbud og oppfølging. Vi håper at du vil støtte oss i kampen mot kreft <3 Del gjerne!

27.01.2020 12.03.2020

Ottarussen 2020