Venneslarussen 2020 Vennesla Krafttak mot kreft 2020

Venneslarussen tar et krafttak mot kreft!

I anledning Krafttak mot kreft ønsker Venneslarussen 2020 å opprette en digital innsamling som skal bidra med innsamling under vår aksjon. I årets aksjon samler vi inn penger til forskning på kreftformer som få overlever, og til gode omsorgstilbud for pasienter og pårørende. I dag er det omtrent 3 av 4 kreftsyke som overlever, men bak denne statistikken skjuler det seg store forskjeller. Det er eksempelvis kun 2 av 10 som overlever lungekreft og mindre enn 1 av 10 som overlever bukspyttkjertelkreft. Disse kreftformene er blant dem som har fått lite penger til forskning i forhold til alvorlighetsgraden og hvor mange liv de tar. Her kan vi virkelig gjøre en markant endring! Vi håper at så mange som mulig, bedrift eller enkeltperson, stor sum eller liten sum, ønsker å støtte vår aksjon. Kreften angår oss alle, og hver krone teller! På forhånd tusen takk! Det betyr ufattelig mye, for ufattelig mange ❤❤❤ Komitenummeret vårt er 411041

03.02.2020 31.03.2020

Venneslarussen 2020