Zeliha Bugurcu Sandnes Krafttak mot kreft 2020

Akademiet Sandnes 2020: Krafttak mot kreft

Krafttak mot kreft er Kreftforeningens landsomfattende bøsseaksjon som gjennomføres hvert år. I år går årets innsamlingsaksjon til forskning på kreftformer som få overlever. Tiltross for at det i dag er gode prognoser for å overleve kreft er det fortsatt noen kreftformer få overlever. Derfor trengs det mer forskning så flere overlever og at både pasienter og pårørende kan få de tilbudene de trenger. Hvert år samler Akademiet russen inn penger til Kreftforeningen gjennom Krafttak mot kreft. Russen på Akademiet Sandnes ser på aksjonen og innsamlingen som givende og en plikt å ta del i. Vi ønsker å være gode forbilder og sitte igjen med en følelse av å ha vært med på å gjøre en viktig forskjell. I fjor klarte Akademiet russen å samle inn i overkant av 91 000kr til aksjonen, vi har troen på at vi kan slå dette og har satt oss et mål om å samle inn 100 000kr til årets aksjon! For at vi skal klare dette trenger vi hjelp fra venner, bekjente, lokalsamfunnet og frivillige. Vi setter utrolig stor pris på alle bidrag, store og små!

12.02.2020 10.03.2020

Zeliha Bugurcu