Helge Lyberg Oslo/Sandnes Minnegaver

Til minne om Gro Greta Erikstad Lyberg

Lørdag 20.feb. 2021 sovnet Gro Lyberg inn etter en lang og tilsynelatende evigvarende kamp mot kreften. Det var tungt, men samtidig med en viss lettelse over at plagene nå er over. Det har vært tungt lenge, g det vil fortsette å være tungt fremover. Vi som sitter igjen savner nå en mor, svigermor, farmor, partner, men heldigvis er de gode minnene mange. Før hun døde donerte Gro kroppen sin til forskning. På denne måten håpet hun at hun kunne gi et bidrag til en bedre forståelse av kroppen og sikre en bedre medisinsk behandling for kommende generasjoner. Nå ber vi alle dere som på en eller annen måte kjente Gro, om å donerer noe til kreftsaken - en sak hun var opptatt av - i stedet for å sende blomster til minneseremonien. Kreften kan dessverre ramme oss alle, og vi vet aldri når. Det har mange av oss fått erfare. Derfor er det viktig at det forskes på de ulike kreftsykdommene. Heldigvis har vi Kreftforeningen som i 2019 bevilget 221 millioner til forskning. For at Kreftforeningen kan fortsette å bevilge penger til det, må vi alle bidra. Tusen takk til alle som bidrar! Vi vet at Gro ville satt utrolig pris på det!

01.03.2021 31.03.2021

Helge Lyberg